DIY - JULGRANSDEKORATIONER

Enkla och hemmagjorda julgransdekorationer av papperslera. Fick inspiration av min lillasyster och var tvungen att prova göra egna varianter. Leran finns på Panduro för strax under hundralappen. Sen är det bara att knåda och kavla ut. Man kan använda sig av exempelvis pepparkaksformar eller som jag gjorde, ett helt vanligt dricksglas. Tog sedan lite tyg, spetsband och en virkad duk och tryckte mot leran för att skapa lite mönster. Till sist använde jag ett sugrör för att göra ett hål till bandet/snöret. Vilket jag inte knöt fast förrän det hade torkat helt. Det tar ca. ett par dagar på bakplåtspapper innan dom är torra. Kom ihåg att vända på dom några gånger under torkningstiden.
 
...Det blev visst en VAB-dag men en hes, hostig, halsont tjej. Nu tycker jag det räcker med vinter och sjukdomar!
12
radhuslivet.se

Vad fint! Jättebra tips :)

Svar: Tack! :)
Eleni Apostolakis

Josefine Svärd

Wow så snygga!!

Svar: Tack, vad roligt :)
Eleni Apostolakis

Emma Broberg

Så himla snyggt!<3

Svar: Tack ska du ha! :)
Eleni Apostolakis

michellemariolina.blogg.se

Vackert!

Svar: Tack!
Eleni Apostolakis

Natalie

Åh, så fint!

Svar: Tack!
Eleni Apostolakis

Amanda Jona [SPONTAN]

Supersmart ju!

Svar: Enkelt och fint :)
Eleni Apostolakis

Hanna Karlsson

Vilka fina dekorationer!

Svar: Tack snälla!
Eleni Apostolakis

Jasmine

Inspirerande! Kul att du delar med dig.
Kram

Svar: Tack, roligt att du gillade det :)
Eleni Apostolakis

kerstin ehrenholm

tack för tippset

Svar: Varsågod :)
Eleni Apostolakis

Emilia

Verkligen fina! Jag gillar alltid det enkla till julen :) Varför kallas leran papperslera? aldrig hört!

Svar: Tack, det gör jag med. Papperslera är precis som det låter en lera gjord med papper. Lätt att forma och hantera och blir sedan väldigt lätt när det torkat :)
Eleni Apostolakis

Sarah - chicW

Jättefina! :) Är ju enkelt att måla efter eget tycke också om man nu skulle vilja göra det ^^

Svar: Tack! Ja visst. Man kan göra de precis som man vill ha dom :)
Eleni Apostolakis

Snoris

Himla fina bilder då. Tackar så mycket för tipsen. : )

Svar: Kul att du gillade det :)
Eleni Apostolakis